Juulis oli järjekordne tegus kuu, saime olla ja nautida noorteka mõnusaid jahedaid ruume, kus mängisime erinevaid mänge ja vaatasime ka multifilme. Õppisime rohkem tundma Varstu piirkonna noori ning üheskoos nendega viisime läbi vahvad spordivõistlused.

Rabahommik

Juulikuu 15. kuupäev jääb tükiks ajaks meelde, kuna käisime koos mõnusa seltskonnaga rabas päikesetõusu vaatamas. Hommikul väga vara- juba kell 04.00 oli noorteka juurest väljasõit.  Sihiks oli meil valitud Luhasoo raba, noortel oli küll väsinud näod ees, kuid samas oli ka näha neis põnevust ja ootusärevust. Kohale jõudes alustasime oma matka ja jõudes rabajärveni, siis polnud algul midagi näha, kuna järve kattis paks uduloor, kui päike hakkas kella 5 ajal tõusma, siis ka vaikselt udu kadus. See oli maagiline ja uskumatu vaade, mis avanes. Noored nautisid päikesetõusu ja tegid põnevaid pilte. Kiiremad jalutasid raja läbi ja jäid nautlejaid ootama. Nautlejateks nimetasime viimaseid, kuna nad jäid murakaid ja metsmaasikaid sööma ja vaatasid erinevaid metsloomade jälgi, mis matkatee peal olid. Kui kõik olid kogunenud lõkkeplatsile, siis oli meil kaasa võetud tervislikud snäkid, mis saime kõik koos süüa.  Igaüks rääkis oma muljeid alanud hommikust  ja varsti peale puhkepausi algas tee tagasi noorteka juurde. Bussis istudes nägime, et lapsed olid päris väsinud nii vara ärkamisest  kuid samas ka õnnelikud saadud kogemusest ja looduse ilust ja võlust.

Veepommi võrkpall

Juba kevadel soovisid meie noored spordivõistlusi ning noorsootöötajate abiga said välja mõeldud väikeste nippidega spordivõistlused. Esimene võistlus oli veepommivõrkpall, millest võtsid osa kolme noortekeskuse noored, kusjuures kõige rohkem osalejaid oli meie noortekeskusest. Võistluse peakorraldajateks olid Varstu piirkonna noored, kes käisid Mõniste noorsootöötajatega koos võistlusi planeerimas. Võrkpalli võistkonnad loositi kohapeal ning tavamängule lisaks olid valmis mõeldud ka vahemängud.

Võistlused olid noorte jaoks lõbusad ja huvitavad, sest paljud noored ei olnud varem veepommi võrkpalli mänginud. Mängud jäid kahjuks lühikeseks, sest ilm otsustas, et ükski noor, ega noorsootöötaja ei tohi mitte mingil juhul kuivaks jääda.

Mullijalgpall

Nädal peale veepommi võrkpalli toimumist toimusid mullijalgpalli võistlused, millest võttis osa viis võistkonda erinevatest piirkondadest. Ka nende võistluste peakorraldajad olid Varstu piirkonna noored, kes kohapeal loosisid võistkonnad.

Oli väga põnev võistlusi jälgida ja ka ise võistlustest osa saada. Oli noori, kes olid väga võistlushimulised ning noori, kes tahtsid pigem rohkem mulli sees ringi veereda. Noorte emotsioonid olid laes ning mõned noored soovisid mullipalle endale lausa koju osta. Võistluse võitsid võistkond „Härjad“, kes mängisid väga võistlushimuliselt ning lõid kõige rohkem väravaid.

Ellujäämislaager

Meie tublid noored Mariliis ja Lisette kirjutasid üheskoos projekti „ellujäämislaager“, mis toimus tänu Kodutütarde ja Noorte Kotkaste projektifondile: “Noorte omaalgatuslike ideede toetus” ning sellest võtsid osa ka noortekeskuse noored ning noorsootöötajad.

Noored matkasid koos noorsootöötajatega mööda metsa ning õppisid matkarajal tegema lõket, puhast vett otsima ning orienteeruma ilma kaardi, kompassi või muude abivahenditeta. Noored valmistasid ette endale metsaaluse, kus puhata ning üheskoos pandi ülesse magamiskohad. Kui enamus toidukorrad olid meie jaoks ettevalmistatud, siis hommikupudru keetsid tüdrukud ise ning hommikupuder maitses kõigile noortele väga. Matkarada oli väga erinev. Saime matkata läbi suurte nõgeste ning ka mööda kruusateed. Õppisime tundma erinevaid taimi ning nende omadusi. Olid väsitavad aga huvitavad päevad, mille käigus õppisid noored metsas ellu jääma.